tisdag, juni 05, 2012

känslornas gång

jag skulle egentligen varit på examensfest nu. jag fick huvudvärk innan och kände inte alls för det. kände mig rätt så tillfreds med livet för några ögonblick. nu vill jag inget annat än att vara på festen. här är det mest ensamt och tråkigt. Sambon är på Rock-festival tills på söndag. jag ska jobba på mitt nya sommarjobb tre dagar av dem. jag fascineras av hur snabbt känslor kan skifta. och hur svårt det är att finna glädje eller i alla fall förnöjsamhet i det lilla. så skönt det vore om man bara kunde sluta analysera allting och tänka så mycket. jag vet att det känns bättre imorgon bitti. men just nu förfasas jag bara över hur mycket jag borde göra istället. för några timmar sedan kändes det som om jag skulle kunna göra alla de sakerna samtidigt. typ. men det är en fin kväll i alla fall. jag borde vara tacksam för hur bra jag har det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar