fredag, november 23, 2012

nu är det officiellt!

som man sjöng i tonåren, "nu har vi väntat länge nog, länge nog". jag är så adventssugen som det bara går. i vanliga fall är jag av den uppfattningen att det är spöstraff eller skampåle för de som tjuvstartar på julen men om man bortser från all stress och konsumtionshets är det väldigt mysigt. och nu när det är så mörkt måste man liva upp det lite. och helt ärligt, vem kan motstå lussebullar, must och glögg? för övrigt går det officiella startskottet på tv-säsongen också med På Spåret. programmet som fått enorm genomslagskraft även i unga åldrar. enligt min syster är jag klassad som förtidspensionär. premiärdagen till ära har jag slagit till på julmust och clementiner. någon slatt glögg kan jag nog också rafsa fram från skåpet. i helgen blir det lussebullsbak! jag ber om ursäkt på förhand för kommande inlägg innehållande julpyssel, julbak och diverse överdrivet mysiga stämningsbilder! nu är det bara en fråga kvar: -Vart är vi på väg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar