måndag, december 03, 2012

i mörkrets makt

min kropp är verkligen enkel att styra. min dygnsrytm följer ljuset. eller mörkret om man vill. just nu går solen upp 08.16 i Malmö, ungefär samtidigt som jag vaknar av mig själv. vilket är ovanligt i och för sig eftersom väckarklockan ringer innan dess. solen går ner 15.39. vid fyra kan jag verkligen inte hålla mig vaken, kroppen går in i något slags stand-by läge. idag somnade jag framför datorn. med datorn i knät. det är inte ok. eller normalt. har läst att man ska följa solen men problemet under vintern är att man då skulle sova ungefär 16 timmar per dygn?! ja, det är väl bara att bita ihop och tvinga kroppen att tro något helt annat än vad den egentligen vill säga oss.. 

den här sängen med superfina sängkläder vill jag gärna hoppa ner i nu.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar