tisdag, januari 01, 2013

Tack 2012 for nothing del 1

När jag kollar igenom alla blogginlägg jag gjort under 2012 slår det mig att det inte hänt något spännande alls. jo, enbart en sak, resan till San Francisco. På många sätt har 2012 varit det sämsta och jobbigaste året för mig någonsin. Det var ett typiskt mellanår i min utbildning, sommaren försvann och mitt hjärta krossades. Alla mina framtidsplaner och idéer raserades och jag lämnades med ett förvirrat jag. Men vi börjar från början. 
Januari inleddes med städning efter en trevlig nyårsafton hemma hos oss. Jag hade fått två superfina kokböcker i julklapp som jag har kommit att använda mycket. Och jag avundades min väns virkade väska.
 

I februari bakade jag mycket, bland annat chokladbollar och fastlagsbullar. Jag sov mycket, gärna i gamla mjuka sängkläder. Och jag pysslade och gjorde egen pasta.
 

I mars hade jag supermycket att göra så inga egna bilder fastnade på bloggen men i slutet av månaden åkte vi till San Francisco och i april tänkte jag mycket på våra upplevelser där när vi kommit hem. Och med våren blomstrade allt.
 

 

Maj var en vacker månad, kanske den bästa. Vädret var för det mesta jättefint och jag hade fina planer inför sommaren. Jag sådde massor med frön och njöt på balkongen. Suktade över min väns mammas lägenhet som var ute för försäljning. Jag bakade muffins och loppisfyndade. Och kanske det bästa, all rabarber som kom fram i och med det fina vädret!
 

Jag vet faktiskt inte vad som hände i juni, det finns inte så mycket dokumenterat. Men jag tänkte tillbaka på fler SF-minnen och vi åt sommarmat.
 
Resten av året kommer i ett annat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar